2 veckor som mjölk-ko

Våran sessas lilla sängså här väger man bebisarna här på nz när barnmorskan e på hembesök. ser så roligt ut precis som storken håller i bebisen =)Lilla sessan har precis ätit o fick världens mjölk mustasch, syns dock inte jätte bra på bild.Väldigt glad efter ett härligt varmt bad

Tiden flyger förbi o de har redan gått 2 veckor!! Ciara-Lee e redan 2 veckor o hon växer så de knakar (speciellt hennes fötter som jag redan tror e större än mina egna hahhah) Denna vecka har varit min o Ciara-Lees första vecka hemma själva, pappa Matt e tillbaka  på jobbet men har kommit hem o ätit lunch med oss varje dag. Allt flyter på bra o äntligen har mina bröstvårtor blivit härdade o de gör inte ont att amma längre....yeeeyy trodde det aldrig skulle gå över.  
Premiär tur i vagen.Busig unge kissar mamma på foten.Plask, plask!
Har som ni kanske märkt inte skrivit på väldigt länge o de e för att tiden inte riktigt finns till, om Ciara-Lee sover så vill jag ha lite tid för mig själv röra mig fritt utan bebis o de sissta jag tänker på är att sitta vid datorn...sorry...även fast jag så gärna vill lägga ut nya fina bilder på henne on visa er så neee det får faktiskt vänta lite, vårat fokus e på varandra.
Sötisen gosar efter bad.Torkas.Zeek  tittar o undrar vad den lilla människan är!?

Under dom här 2 veckorna här inte så jätte mycket hänt mer än att bara lära känna varandra, mysa, amma, byta blöjor varit de enda på schemat. Några promenader med sessan i vagnen har vi oxå gjort vilket hon älskar såååå mycket. 
En natt vaknade jag upp o hade inte druckit tillräckligt med vatten under dagen o hade världens värk i tuttarna, sten hårda var dom o jag hade världens feber. Skakade o kunde knappt röra mig för jag mådde så dårligt. Japp början på mjölkstockning var det, men de ordnade sig efter att jag ammat, druckit 2 liter vatten, tagit 2 panadol, 2 ibrufen o c-vitamin tabletter o morgonen där på var allt som bort blåst, vilken lättnad. Nu rullar det på riktigt bra med ammningen o jag har så mycket mjölk att jag skulle säkert kunna få extra knäck på en farm som mjölk ko.
                   2 sovande prinsessor

Barnmorskan, Anne gör hembesök 1 gång i veckan nu för att se så Ciara-Lee växer o mår bra, vilket hon gör.
Hoppas ni gillar bilderna på våran fina dotter Ciara-Lee.

världens finaste

Idag har vi varit o besökt pappa Matt på jobbet, alla hans jobbarkompisar ville självklart få en titt på våran lilla dotter, o självklart få hålla i henne oxå...alla bara älskade henne o tyckte hon e så söt o fin. Sen tog jag o Ciara-Lee en promenad hem i de fina "höst" vädret, strålande sol helt underbart att gå längs vattnet.

puss puss

Kommentarer
Postat av: Pappa

Härligt att se att ni börjar få lite rutiner och komma tillbaka till vardagen. Mormor och morfar är stolta. Jag tror mormor har berättat för alla i kvarteret(och halva stan) hur gulligt barnbarn vi har fått. Puss....

2009-05-04 @ 17:03:53
Postat av: Lotti

Hon är sååå fin :)

2009-05-05 @ 13:28:51
Postat av: Jessica

Supermysiga bilder!!!

2009-05-05 @ 19:40:14
Postat av: Cicci

ÅÅÅÅ så underbart fin hon är! hur kan det komma sig? Lik pappa? :) Kul att du lägger uppp bilder ! Verkligen söt tjej

2009-05-06 @ 10:43:05
Postat av: Matilda

=) får en varm känsla i kroppen när jag tittar på bilderna. Är så glad för er skull! Puss

2009-05-06 @ 22:35:10
Postat av: Madelene

Hej sotis! Kan du inte lagga upp bilderna pa lilla sessan pa fejjan ocksa?, for jag kan av nagon anledning inte forstora dom pa den har knappa skoldatorn, vilket gor att jag bara ser det lilla knytet,dig och matt som sma myror. Puss pa dej min skona!

2009-05-07 @ 17:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0