Min gravida födelsedag

Idag vill jag bara tacka alla för underbar uppvaktning på min födelsedag, har haft en underbar dag, o bortskämmd har jag blivit, riktigt ordentlig...o de e inte slut än. Matt har ordnat nån slag överrasknings fest för mig på lörsdag men jag vet inte alls vad som händer...inget...ååå jag längtar såå hihih mer överraskningar =D
Berättar mer om vad som hände o vad jag fick imon.

Idag e det bara 11 veckor kvar tills 16 april som e datumet vi fått för lilla skruttan att titta ut...vi längtar så.

Nu ska jag sussa, e jätte trötter. puss puss

1 dag kvar....

Kl 3am gick alarmet av o de var dax att stiga upp, nu skulle vi åka o hämta Julie på flygplatsen i auckland jippi! ska bli så kul o se henne igen. Jag, Matt o Louise i bilen o resan gick super bra både dit o hem. För min lilla älskling så blev de en lång lång lång dag eftersom han åkte o jobbade på engång när vi kom tillbaka hem 9.15am o hade mycket att göra på jobbet idag. Jag själv fick inte mycket gjort idag, en middags lur efter lunch ett par timmar för mig, jag var ett vrak....
Julie o Louise åkte in till stan för att göra nått inte jag fick veta av o jag har ingen aning vad de kan vara... =P ja du för vad e det för dag imon...29 januari..ne du inte den blekaste ?! ;)
kan säga en sak, jag längtar till de blir morgon. puss o god natt!

Fullrulle

En dag som fick börja med en promenad med min 4 bentade vän, sedan frulle o pratade med mor o far. Där efter slängde jag i 2 tvättmaskiner o tvättade även min baby bär sling, sedan kom Matts morfar Carl förbi för att fixa nå hantag o dörrar i huset åt oss o efter de var de mycket att städ bla drygt spån som korvat sig ner i mattan...men till slut så gick de in i dammsugaren...puhh! Lunch på de, tonfisk med vitkåls sallad o avocado mumms fillibabba!
O sedan var de dax för att åka till doktorn för blodprov som görs med jämna mellan rum när man är gravid, de var dax för blodprovet som ska se om man fått graviditets diatetes. Först när jag kom dit fick jag en slags socker drink som smaka vanlig socke dricka å ush hu geda mig va bläää de smakade, jag tycker ju inte alls om dån dricka men 300ml var tvungen att drikas på max 5 min o fick inge skäll så de måste jag ju ha klarat ;)
Sedan skulle jag vänta 1 timme innan blodprovet skulle tas så jag tog en sväng förbi The Wear House för att köpa balsam, hår inpackning o lite städrengöring. Sedan tillbaka för blodprovet som gick på 2 röd, sedan hem igen o sätta sig ner för en pause..o en yummy icecream!!
Där efter började jag med maten innan min pälskling skulle komma hem från jobbed, idag stod risotto med ärtor, svamp, gullök o vitlök med vitkåls sallad på menyn. Efter de tog vi lite lek o bus i grannens pool som jag nu mera älskar o vill aldrig att dom ska komma hem, jag kan ta hand om den hela sommaren o lite längre för den e sååååå underbar...bilder på den får ni snart, promise! Nu väntar sängen, ska upp kl 3 i natt för jag o Matt ska åka till flygplatsen utanför Auckland o hämta kära lilla Julie som kommer tillbaka hit!!
Auf Wiedersehen!

Fear Factor

tickets en nervös Matt påväg till sin första flygtur..

Så då var de dax...Matt första flyg tur någonsin, bra med lite träning innan vi flyger til andra sidan jorden fram o tillbaka om några månader. Vaknade upp o Matt såg väl redan lite halv nervös ut, o ja de var väl bara förnamnet. Så här i efterhand berättade han att han haft riktigt läskiga mardrömmar som inte alls underlättade för honom. När vi kom dit mötte vi mamma Donna o pappa Michael för att sedan strosa runt på museumet som visade massa olika flygplan, stridsflyg. Dom hade även byggt upp en lite sitt del som var en departure lounge där passagerarna fick sitta o vänta tills dom fick gå ombord.

Me o Matt provsitter ett gamalt strids flyg. Departure Lounge, Matt o pappa Michael Matt pratar med kapten Andrew
Efter ca 40 lååååånga minuter (tyckte Matt hihi) så var de dax, o nervös var nu bara förnamnet. När dom väl kommit på planet som inte hade någon ac så de blev yber varmt så studdstade Matt o Michael ut igen för båda fick klaustrofobi av värmen o för att planen förr i tiden inte alls var så rymliga som för. Efter några om o men gick dom på planet igen.

-Lite fakta om planet- ca 64 år gammalt o tillhörde då USA. Tog sedan ur flygning o stod på ett museum i Australien o för ca 12 år sedan köpte Nya Zeeland de för att låta flygplans entusiaster få flyga med de, o nu kan vem som helst som vill flyga med det när dom väl flyger vilket inte är så ofta.

Så då var de tid för avfärd...up, upp o iväg!! Allt gick bra o när dom väl landat iegn efter ca 30 min flygtur så hade Matt ett jätte stort smile o tycket de var helt ok. Givetvis så låter ju de här planet mycket mer an ett vanligt flyg man flyger med idag o mer turbilens oxå för den delen. Så enklare kan de ju bara bli =D

Påväg ut till planet. Planet som dom ska flyga i, DC3.

Väl hemma så blev de mer bus o lek i grannens pool som vi kommer att få bada i till dom kommer hem på lördag, helt underbart e det med pool o jag har redan vant mig.

sommar, sommar, sommar

Efter en bra o skön vecka där jag bla fick älsklingens credit kort för att gå ut o handla en fin sommar klänning till min födelsedag, lyx eller hur! Hittade en jätte fin som var vit med röd rosa blommor, riktigt sommrig...kort får ni se när senare på den från min födelsedag =D

Så kom helgen o inte bara en helt vanlig helg utan lång helg, måndag är en röd dag så nu jäklar. Matt gick upp jätte tidigt på lörsdagen, redan 6.30 vcar han ute för att fixa o dona i trädgården. Bäst så eftersom de blir så varmt efter 8:a. Själv tog jag lite sovmorgon efttersom jag hade haft en lite halv dryg o jobbig fredag med massor av graviditets hormoner som spöka o bara gjorde mig grinig o bara allmänt less...Jaja =P
Vaknade upp av att grannen var över o pratade med Matt, när jag lite senare kom ut o sa go morgon till min söta lilla älskling så sa han att grannen kom över o sa att dom skulle åka bort i 1 vecka o att vi fick använda deras pool hur mycket vi ville!!!!!!!!!!!!!!!!! yyeeeoohhhoooo...gu så underbart. Så när vi väl trodde att de "bara" skulle bli en underbar dag o leka i poolen (som inte de var lyxigt nog) så kom våra vänner Kylie o Marty förbi o sa hej o undrade om vi inte ville följa med ut på Kylies mamma Carol o hennes make Dallas båt!! ojoj vilken otrolig lycka jag kände, började hoppa o stuttsa upp o ner, hjula, stå på händer (så gott de går när de är en lite unge i magen ist för magmuskler hihi) som man gjorde när man var liten o helt i extas. Yes klart vi vill de o så här underbart hade vi de.

Kylie and Kylies mum Carol
  Lill kapten Sheldon o kapten Dallas  Älsklingen o jag fick följa med på en underbar dag på Kylies mamma Carol o hennes make Dallas båt, sååå himla lyxigt!

Båten  Grannen som vi låg brevid där vi kastade ankar var ingen dårlig båt de inte!!  Killarna gjorde fina bombhopp

Älsklingen laddar för ett hopp.  1, 2, 3 hoppaaa!!  Very relaxing!

I love this!  Kurt, Älsklingen o Marty lite lagomt stekta efter en dag ute med båten.  På väg hem med vacker solnergång.

I really love this!  Snart tillbak i hamn, här är bron som man åker över när man åker från/till tauranga över till Mount Manganui.

Alla var lite små stekta o knapriga när vi väl kom in till hamn igen, o utmattade. Ja en hel dag i solen, badande o lekta runt på båten så blir man absolut slut...men oj vilken underbar dag vi hade de!

Dagen där på så vaknade jag upp o hade trädgårds mani, jag var bara tvungen att fixa o dona ute så även baksidan skulle se ren o snygg ut. Men först skulle jag gå över till grannens pool o motions simma i 30 min, efter de blev de fruller o sedan full rulle i trädgån. Sedan mer lek o skoj i grannens pool, några kompisar kom över o busade med oss o sedan åkte vi alla över till Mount till ett ställe som heter Copenhagen...känns som man e nära sverige då =) ... för att käka jätte go glass där dom gör egna våfflor tom jag ville ha en våffla
Ännu en underbar dag...Sommar, sommar, sommar i just love it!!

Imon väntas röd dag o Matt o hans pappa Michael fick i julklapp av mamma Donna en flyg tur med de gamla planet DC3 som brukade gå mellan Nya Zeeland o Australien. Jag o Donna ska hålla koll från marken o detta bli Matts första flyg tur någonsin!! Bra med lite träning innan han gör sin första riktiga flyg färd till andra sidan jorden, Sverige i juni.

week 27

Tillbaka hemma i Tauranga igen, har haft 2 sköna avslapnande dagar hos Matts moster gjorde inte nå speciellt där förutom att jag gjorde världens bästa fynd!! Hittade en bär sjal för bara 40 dollar! (ta de gånger 5 så har du priset i svenska kronor) Sånt himla bra köp o som jag har letat o tittat runt dåde på affärer o internet men så hittar man den i lilla hålan Te Awamutu! Hade drömmar om den natten där på att jag gick o bar runt lilla snuttan våran.

carrier sling for little bubba                  week 27
Är i vecka 27 nu, går över till vecka 28 imon (torsdag) o då e det bara 3 månader eller 12 veckor kvar!! längtar så otroligt mycket. Fick hem spjälsängen som vi väntade på igår oxå fresten, den e dock inte uppackad o ihop skruvad än...men snart så.

a cute baby hedgehog is our new pet =D   he had a big feast eating Munch (the cat in our house)food..yummy
Ikväll fick vi ett nytt husdjur som gick omkring i våran trädgård, en hungrig liten baby igelkott....så himla söt. O Munch, katten i huset fick dela med sig av maten, men de gjorde han mer än gärna.

Djur i massor

Beachen i fredags, helt underbart väder o havet var super skönt! Jag o Lisa, Matts 16 åriga kusin åkte till Mount för en lungn o skön eftermiddag.

Lördags tog min svärfar med mig o Lisa på en så kallad A & P show, massor av olika djur, att titta o klappa o annat spex att kolla på.
Vi såg bla fårklippar tävling, häst o ko utställning, häst hoppning, olika dressyr tävlingar, gris race, westenridning, polishund show, yxkastar tävling, sågar tävling, jätte gigantiskt får som gick runt på eventet som en hund efter sin utklädda matte... ja hur mycket olika saker som helst fanns de att titta på.

Här hölls hela evenemanget!
  ser ni liketen på vårat hår!?  svärfar Michael klappar fin ko

får klippar tävling  yngsta killen var bara 12 år!!! grymt impad.  lite små häst tävlingar på evenemanget oxå =)

utställnings hästar med fina tillhörande tanter  sötaste dvärg kossor som ställdes ut. jag vill ta hem en, så söta e dom! gulli-gull  picknick mys i skuggan, Lisa o Michael

Jätte söt valp fårhund  Polisen showar med deras hundar  Häst med kärra racar mellan koner

Sågar tävling.
Idag ska jag åka hem med Lisa till hennes mamma Carmen som e Matts moster, dom bor ca 1 tim o 15 min bort i Te Awamutu så jag tänkte stanna 1 natt eller 2, vi får väl se.
Puss o kram mina kära

skämma bort sig själv o bli bort skämmd av andra

Helt under bar vecka! Första braiga nyheten var ju att dom hittade spjälsängen vi så gärna ville ha i en utav butikerna i landet, så de blev den vi så gärna ville ha. Sedan fick vi en present av Matts faster som var här o hälsade på igen från australien, vi fick en bil barnstol!! helt sjukt, vi e så tacksamma för den. Hon köpte den till oss o bebisen som en liten för tidig födelse present, o vi blev helt stumm av glädje.. tack, tack, tack sandy med familj!!
Igår var de dax för yoga för gravida pass, hur skönt som helst. Stretcha ut ordentligt o bara vara här o nu, helt underbart pass på en fin onsdag morgon, så kommer mina onsdag mornar se ut nu tills lilla skrutten tittar ut. Efter de blir de yoga för mamma o bebis tillsammans, gu va mysigt de kommer bli =D
Idag gick jag till 1 utav 4 av mina olika behandligar som Matt gav mig i julklapp. staratde med ansiktsbehanligen o de var sååå skönt o underbart, gu vad jag känner mig bortskämmd..hihihiihih sååå mysigt.

O så vill jag bara tacka mina underbara föräldrar for eran present till Matt, mig o lilla bebisen, de varmer verkligen... ni e dom bästa päronen i hela världen, universum ja över allt annat. Älskar er såååå otroligt mycket o saknar e massor...
                                         världens bästa föräldrar, pappa pelle o mamma ewa                                    saknar dig oxå min kära älskade bror...

vecka 26

my baby bump week 26

Inne i 26:e veckan nu, o 4 dagra närmare bestämmt! Fick ett helt underbart samtal idag från en utav baby affärerna där vi tittat ut en spjälsäng combi junior säng som har varit min stora favorit sedan vi började titta runt efter spjälsängar. Dom sa tidigare att den inte fanns mer i lagret eller inte skulle få in de mer o skulle dom möjligt vis hitta en på nån utav dom andra affärerna så har den höjts till 700 dollar!!! (ta de gånger 5 så får du ca sveska priset) Ganska så dyr o då får vi inte en madrass med heller. Men nu bästa, dom ringde mig där ifrån iaf o sa att dom hittat 1 åt mig!!! Hur stor e changsen lixom, min tur dag o nått som var ännu ännu bättre var att jag skulle få 20 procent på den. Den kom ner till "endast"  480 dollar, inte illa pinkat!!! Jippi Får min vita spjälsäng med silver stjärna till min lilla skrutt-snutt...IM SO HAPPY HAPPY!!

my lovely lullaby cot!
                                                                                               e den inte bara så så fin!!??

Idag åkte jag o hämtade Louise på morgonen för att sedan åka tillback hem till mig o fixa frulle till oss båda. Sedan gjorde vi lunch o åkte över till mt o till beachen...yeeee. Väldigt väldigt varmt var de idag så vi kunde inte stanna allt för länge för vi ville ju inte bränna oss. Efter ett tag drog vi till baka hem o tittade på en film ist o de dröjde inte länge inna de kom en jätte regn skur, ibland kan vädret bar växla om så fort från de finaste vädret till störs regn. Vi hade de nice inne o med filmen Zohan med Adam Sandlern fick vi oss ett gott skratt.

Igår kväll låg jag o Matt o skrattade o kollade på min mage när lill snutten levde om, de var som att se ett alien levde om där inne hahha man såg alla små o stora rörelser som förse gick där inne. Lilla skrutten låg oxå vädans obekvämt där inne, första gången som de kändes så väldans obekvämt för mig hur lillen låg. O så kändes de flera gånger som jag fick klösande naglar under huden, lilla busungen bråkar redan med mamma =)

ultraljuds bilder

bubby on scan week 20        my baby bump in week 25        bubby growing in my tummy week 20
Nu händer de så så mycket i min lilla mage, bubby vänder o vrider, kickar löst o ganska så kraftigt o lever runt i min mage som en liten akrobat. Helt otrolig känsla att nån lever i min mage! Knäppte kort på 2 utav våra ultraljuds bilder vi fick när vi gick på de i vecka 20, lite suddiga men de e ju foton iaf! Var hos barnmorska här om dagen o allt går bra för lilla bebisen o mig. Bubbys hjärt ljud låter prima, blodtryck o annat e bra.

Har hört att de har varit grymt kallt där hemma i svea rike...här e de ist värme rekord! Christchurch hade 40 grader, vi har haft runt 33 c. Varmt e de men jag klagar inte även fast de e himla svårt att sova om nätterna, vi har fläkt i sovrumet men den hjälper inte allt för mycket på så varma dagar.

Min kära vän Lousie e tillbaka nu oxå, så kul o se henne igen. Åkte över till hennes hem på torsdag kvällen o sa välkommen tillbaka sedan kom hon o hennes kille Pablo kom över på middag på fredag kväll, bara bbq o sedan sitta o prata mycket om allt möjligt. Helgen har varit lugn Matt åkte över till en kompis o zeek åkte över o spenderade eftermiddagen hos svärpäronen. Vi åt majkolvar o vitlösbröd till middag...mumms! Sedan åkte jag hem o tittade på en nya zeeländs film som heter Whale Rider. Den handlar lite om Maoir kulturen o s, åhelt okey film. Sedan åkte jag o hämtade min pälskling o där efter släktes lampan för att sova.♦

Första nyår tillsammans...Caroline <3 Matt

En vecka har gått sedan jag skrev o de nya året 2009 började, våran lilla resa över till västkusten gick bra o var trevligt även om vi kunde ha fått bättre väder. Endast 1 hel dag med sol!! utav 3 o en halv dagar...jaja hade det undebart iaf o kunde relaxa hela tiden, inte ens mobilerna funkade. De blev ett väldigt lungt nyårsfirande, första gången på många år...eller kanske nånsin som jag INTE klädde mig i fin nyårs klänning o snoffsade till mig. Men de gör inget, var jätte skönt med inte alls för mycket stå hej. O fresten, sanden var svart!! To ignte direkt nån bra bild på de för de glömde jag, o varför sanden e svart fick jag förklarat men glömt bort hur de var...var nått som rann ner från bergen men vad de kommer jag ju så klart inte ihåg! =P Vi har oxå blivit erbjudna att låna stugan i början av februari under en lång hel så då åker vi (som de ser ut) dit igen...jippi!! underbart!!

fin utsikt från vår lilla van där vi sovEtt stort sandberg!! observera svart sand!!

my darling                 sunset or something, and u see the moon               happy new year!!

party on the sun deck outside the bach      erics little daughter carrie and my darling               toasting marshmallows on sundeck

Var på stranden för lite sol o bad i måndags, helt underbart med värmen!!

♥ E i vecka 25 nu...ööö måste tänka de rullar ju på så fort nu men ja vecka 25 (går över till vecka 26 imon) Mycket sparkar o annat partay i min mage bla mitt i natten så man knappt kan somna om, men ååå så underbart o otrolig känsla de e så inte gör de nått heller =) ♥

Idag har jag träffat Shelly en tjej som jag går på gravid yoga ihop med mig eller ja snart för de börjar nästa onsdag. Vi köpte med oss fika o gick till stranden. Hon hade sina 2 söner med sig oxå dom lekte runt o badade medans vi satt o solade o babblade baby prat (som vanligt nu för tiden hihih) Har varit så bloody varmt nu sedan i söndags...vi kom hem lörsdag från västkusten så typiskt, även fast dom hade bättre väder här hemma på östkusten men jag klagar inte jag älskar sommaren!!

Imon ska jag till barnmorskan kl 3, sedan kommer Louise tillbaka till nz, tauranga imon!!!! Ska bli så kul att se henne igen.Ni som följde resedagboken vet vem de är, ena tjejen från UK som jag reste runt i vanen med. Har inte sätt henne sedan i mars tror jag de var. Så mycket kul imon...