vecka 36..


Eller så kan ma säga att de e 28 dagar =D mer eller mindre får väl hoppas på de sisst mämda Denna vecka har annars varit lugn, har ju blivit så tröt igen så de blir endel nana naps på eftermiddagarna, måste ju passa på. Onsdag var de fullt upp med yoga på morgonen o föräldrar kursen på kvällen. På kursen denna vecka gick vi igenom 3:e stadiet av förlossningen, alltså då moderkakan kommer ut o hela den baletten. Sedan såg vi film som visade en förlossning, den var från typ 60-talet o kvinnan i filmen såg ut som en transa hahahah inge fel på de men kunde ju lixom inte hålla mig för skratt...Känns som jag sätt en förlossning förr men nee inte vad jag vet eller jo har ju sätt min kära kusin Gunillas får föda fram lamm o de känns väldigt likadant fast ändå inte. Kul med föräldrar kurs e det iaf, pratade om mycket annat oxå o fick oxå lära oss att linda bebisen, ni vet som man gjorde förr i tiden. De gör man ff här vilket känns väldigt konstigt men jag frågade självklart varför man ff gör de!? o som svar så fick jag att man slutade ett tag med de sedan så började man med det igen eftersom bebisen får de lärttare när den börjar ligga på mage o trycka upp sig med armar o händerna eftersom muskelaturen har lättare att böja in arma tills sig. Där emot tyckte jag att de känns lite väl att linda bebisen i 6 månader som  hon sa att man kan göra...jajja vi får väl se jag menar inte e det nå fel på våra bebisars arm muskelatur är dom ska lära sig o trycka upp sig på mage, men självklar så kan de ju faktiskt hjälpa.

Idag torsdag var de dax att åka o träffa Anne, barnmorskan. Träffar ju henne varje vecka nu så här i slutet av graviditeten o vi hade nog det bästa mötet ever!!! (efetrsom hon många andra gånger känns så stressad o de känns som hon inte riktigt haft tid för mig) De hade hon nu!! SÅååååå skönt, satt o pratade i 40 min o allt gick så lungt o bra. Hade gått upp 1 till kilo så nu har jag lagt på mig 3 kg totalt, mitt blodtryck var ännu lägre 98/50 men helt ok som allting annat. Lilla snuttan hjärtljud perfekta. Hon har inte fixerat sig än vilket jag trodde hon hade, kändes så här om dagen, som hón gled ner lixom...ja gled ner gjorde hon men inte helt fixerat sig än, Anne kände ff hennes huvud knappt ovanför blygdbenet. Men ff i rätt possition om inte bättre än förr för nuy kan jag kissa mycket lättare hahhaha.
De blir ingen vatten födsel heller, som jag alltid i hela mitt liv har pratat om när jag har prataat om att föda barn så har jag alltid sagt vattenfödsel. Men eftersom de är mitt första barn o vi vet inget vad som kommer o hända o för att Anne vill ha största koll på lilla snuttan så allt går bra med henne. Får vara i poolen under värkarbetet men sen gå ur. De känns helt ok vill ju bara min lilla prinsessas bästa. Dessutom spricker man lättare om man föder i vatten... 
Sedan blev de en hel del info om förvärkar o när hon helst vill att jag ska ringa henne o komma in till bb o allt sånt. Så nu är förlossnings förberedelserna i full gång, känns så himla skönt!!

Fresten hur är det där hemma, ger man vitamin K till nyfödda?? Fick  förfrågan om de här men har fått info om de för att ta hem o läsa. O så, nu måste jag nog ta o prata med syster eller nån annan där hemma som förmodligen har koll på sånt.
PUSS O HEJ!

                                                    week 36...28 days 2 go!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bara 3 kilo.. de är ju nada :)

Du är så snygg tjockis!! Vi hörs imorrnbitti! Puss

2009-03-19 @ 22:24:17
Postat av: Anonym

hej gumman. Ser du detta på min onsdag kväll (alltså nu) så ring hem till mamma och pappa. Jag ska dit nu och lär stanna två timmar eller något sådant. Hörs vi inte ikväll (din morgon) så hörs vi torsdag.. Tänkte bara det skulle vara toppen om du kunde ringa redan ikväll (onsdag) .. hoppas jag inte strulade till det. Märker om du ringer. Puss

2009-03-25 @ 19:07:35
Postat av: Anonym

hej gumman. Ser du detta på min onsdag kväll (alltså nu) så ring hem till mamma och pappa. Jag ska dit nu och lär stanna två timmar eller något sådant. Hörs vi inte ikväll (din morgon) så hörs vi torsdag.. Tänkte bara det skulle vara toppen om du kunde ringa redan ikväll (onsdag) .. hoppas jag inte strulade till det. Märker om du ringer. Puss

2009-03-25 @ 19:07:36
Postat av: cicci

hej gumman. Ser du detta på min onsdag kväll (alltså nu) så ring hem till mamma och pappa. Jag ska dit nu och lär stanna två timmar eller något sådant. Hörs vi inte ikväll (din morgon) så hörs vi torsdag.. Tänkte bara det skulle vara toppen om du kunde ringa redan ikväll (onsdag) .. hoppas jag inte strulade till det. Märker om du ringer. Puss

2009-03-25 @ 19:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0