Underbara Kawhia

Efter en helg i Kawhia som ligger på västkusten vi bor på östksuten som jag hade önskat varit mycket längre så var vi hemma igen. Har haft de helt yber underbart o tur med väder denna gång oxå, de blev en del sköna starnd promenader för mig o Julie iaf, sedan var de seafood festival ner på byn där jag blev jätte exalterad när jag såg en man med en svenska fotbolls tröja på sig! Jag blev så till mig hoppade upp o ner o sa till han heja sverige!! Han var dock inte svenska men sa glatt: hahhaha you are from sweden! =) kul kul för hur stor e sannoligheten att träffa nån med en svensk t-shirt i en sån liten håla. Annars mycket sol o bad, åkte en sväng till platsen där hot water beach är, där man gräver en grop på starnden så kommer jätte varmt vatten upp men man måste ha bra koll på tidvattnet eftersom man åkter fyr-hjuling dit så kommer man inte tillbaka om tidvattnet går upp igen så ingen större tur där. Gjorde inte så mycket eftersom vädret var strålande, jätte varmt, inte vill man hoppa ner i en varm pool då inte.
Lite fina bilder från resan får ni här gott folk!

hästparad på waitangi day
 Band som spelade på seafood festivalen i byn Kawhia. Svart strand längs västkusten, underbar vy.

      Här e jag 31 veckor o 2 gravid  Julie o jag på lång strand promenad, helt  underbart!

Julie  Min sötnos

                                                Jag hjular runt på stranden.

Puss på lilla skruttan.

Väl hemma i Taruranga igen så var de nog värme rekord idag!! Måste ha varit 35 grader eller kanske även nång grad över de. O så skulle man packa upp o ha sig. blää!! Varit så bortskämmd med grannens pool 1 vecka sedan varit i Kawhia där havet e 5 meter från stugan, ojojoj. Kall dusch e väldans skönt!

Måste fråga vem den anonyma själen som skrev en kommentar på mitt inlägg: Överrasknings Party! är? du glömde skriva namn... =( kan ju inte svara på din fråga annars...

Kommentarer
Postat av: Kusin Susanne

Härliga bilder. Själv kom jag nyss hem från Sälen....lite mer snö där än där du var...Nu vill jag också ha sol och värme. Ha det bra! Från Kusin Susanne

2009-02-08 @ 16:34:26
Postat av: Lotti

Snygga bilder! Och va tjockis du börjar bli. Världsfin bäbismage iaf :)



Här är det GRYMT mkt snö nu, och kallt satan! Inte alls som i NZ alltså. Vi måste ta ett snack någon dag!! pussss

2009-02-09 @ 23:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0