Så kom Ciara-Lee till världen.

  Första bilden tillsammans alla 3. Ca 15 minuter efter Ciara-Lee e född.

Allt startade Fredag den 17 april 00.45 på morgonen, som var bara minuter efter de datumet vi fått att vår lilla sessa skulle komma (hade fått 16 april som datum). Men iaf vaknade upp av att värkarna satt igång 00.45 o jag trodde jag bara hade lite förvärkar o väckte inte Matt utan gick ut i köket för att värma en vetekudde för att sedan gå tillbaka till sängs. Men så fort jag la mig ner så kände jag bara mig så himla illamående o de gjorde bara ont så jag stod upp på sidan av sängen o sedan ca 30 minuter från att jag vaknat kände jag att okey de kanske har startat på riktigt så jag får väl väcka Matt. Han vaknade upp från sin skönhets sömn ;) o fattade inte riktigt vad som hände, tror inte han todde de hände nu.
När han väl vaknat upp ordentligt så gick han till badrumet för att fylla upp ett varmt o skönt bad för mig, jag drog fram datorn för att sätta på lite relaxande musik. De dröjde inte länge innan vårat lilla badkar kändes för trångt att ligga o ha värkar i så jag gick upp o startade en webbsida som räknar hur långa värkar man har..super så man vet vad man ska säg till barnmorskan när hon frågar när man ringer. Inte långt efter ringde vi barnmorskan men jag sa att vi stannar hemma ett tag till, för vanligt vis så åker man in alldeles för tidigt o så stannar värkarna eller så bli man på bb hur länge som helst för det brukar ju ta en lång tid att föda barn. Nästan 2 timmar efter de så sa jag till Matt att ok thats it- we r going now. matt said- like in 30 min?? I said- NO NOW!! De tog 8 minuter in till sjukhuset/bb o vilken hjälp man fick när man kom, gick bara till dörren o satt att man var in labour o dörrarna öppnades o 2 man o en med en rullstol stod där, en man stod o höll hissen o en man varsin man vid varje dörr man skulle passera, o så raka vägen in till förlossnings rummet, kl var då 4.10.
10 minuter senare var min barnmorska där o hon undersökte mig o sa att du är fullt öppen så nu kan du börja pusha ut lilla bebisen. Anne (min barnmorska) spräkte mitt vatten o 6 pushar senare, kl 5 på pricken tittade vår lilla sötaste  CIARA-LEE ut. Både jag o Matt grät av lycka över att se vår alldeles egna lilla dotter, en helt obeskrivlig känsla!

Så allt som allt från min första värk tog de bara 4 timmar!!! Kunde inte drömma om en bättre förlossning, o de blev som planerat INGE SMÄRTLINDRING, inte ens lustgas som jag todde jag skulle vilja ha..men de e ju super desto piggare o mer alert e lilla sessan. Måste bara tacka min underbara barnmorska Anne för ett fantastiskt jobb helt super, kunde inte fått en bättre barnmorska. Oj glömde ju säga att hon har haft en student vid sin sida, Judy men hon hann inte in, allt gick ju så fort att jag får vara glad att Anne hann in till oss. Tror oxå att hade vi åkt in tidigare till bb så hade lilla sessan varit född tidigare men men.

Stannade på bb till måndag förmiddag då pappa Matt kom o hämtade oss (pappor får inte stanna o sova med oss där men självklart kom han o hälsade på varje dag!!) Nu är vi hemma, mår super bra o tar en dag i taget för att lära känna varandra o få in rutiner. 

Ciara-Lee Ewa Symons 
17.04.09, kl 05.00
3120g, 48 cm

   Första blöjbyte på bb. Små söta fossingar. Sover i lilla sängen på bb. Världens sötaste o största baby gäsp.
                 Sleeping beauty.
 Pappa sätter på kläder efter första badet. Världens sötaste o vackraste lilla underverk. Stolt pappa! Min mage när värkarna började. Sessan i söt o alldeles för stor pj
 Ca 15 min efter förlossningen. Första badet, hon sa inte ett pip. Mer ett leende på läpparna. Inte konstigt att mamma älskade att ta långa varma duschar. Så här arg bli Ciara-Lee när hon inte får som hon vill...oj va lik on är sin mamma! Ciara-Lee född kl 05.00

    Första bilfärden gick från bb o hem.


Kommentarer
Postat av: cicci

Massor av grattis till stolt mamma! :) Hälsa matt grattis med från mig! KRAM

2009-04-22 @ 08:54:02
URL: http://ciccian.blogg.se/
Postat av: Maria

GRATTIS till lill tjejen!

Hoppas att ni mår bra och att allt går bra!

Kramen Marias Maria

2009-04-22 @ 14:15:40
Postat av: Anna-Karin

Stort grattis!

Och fina bilder på FB!

Kramkram

2009-04-22 @ 22:49:45
Postat av: Lina

Ojoj vilken lätt förlossning :) Hade jag haft det så lätt hade jag sluppit ta nån bedövning :D Att de kan vara så olika, jag hade värkar i 2 dygn och du i 4 timmar bara haha.. Men skönt för dej gumman! Nu väntar jag bara på att få se en bild på miraklet :)

Massa Kramar till Er!

2009-04-23 @ 07:11:17
URL: http://zeida.blogg.se/
Postat av: Lina

Såg att de fanns bilder på Facebook.. så söt hon va!

2009-04-23 @ 07:13:27
URL: http://zeida.blogg.se/
Postat av: rebecca

Blir nästan gråtfärdig när jag sitter här och läser om hur ciara-lee kom till världen, kan tänka mig hur ni då känner! Skönt att höra att det gick så smärtfritt!

Hon är verkligen underbar, men vad skulle man förvänta sig av ett så stiligt par som er? Önska att jag kunde få krama om er allihop, men det får bli en släng puss;)

all my love / rebecca

2009-04-23 @ 16:50:04
URL: http://metrobloggen.se/beccazin
Postat av: Iza

Grattis till er gumman.

Wow att det bara tog 4timmar från första värken tills hon kom ut. Vilken drömm förlossning!

Tog du nån lustgas eller nåt sånt?

Nu känns det som en lättnad att höra att det gick så bra...då kan jag se fram emot när vi får våra barn =)

Många kramar.

2009-04-23 @ 19:18:03
Postat av: Lotti

Du är så duktig vännen! Grattis igen för typ hundronde gången. Men jag är fortfarande så sjukt stolt över dig. Du är grym! Vill gärna prata snart :) PUSS

2009-04-23 @ 20:38:03
Postat av: Sandra

Åh va hon är vacker den lilla prinsessan :)

Jag är så stolt över dig Carro som klarade det så bra och jag önskar er all lycka till!

Hoppas vi hörs snart igen!

Hälsa matt ett stort grattis också såklart!

Massa kramar Sandra

2009-04-24 @ 05:44:30
URL: http://sandrairvefjord.blogspot.com
Postat av: Lotti

Det är så fina bilder ni har :)

2009-04-24 @ 21:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0