dax att uppdtarer lite kanske...

hejsan där hemma i kalla kalla svea. dax att ta mig samman o skriva lite om vad som händer o sker i våran lilla vardag här hemma på nya zeeland igen, var väl bra på tiden eftersom jag nu när jag kollar tillbaka var 2 månader sedan jag skrev sisst!!!!
Här e det sommar o sol, varit lite eller ganska så blåsigt dom senaste dagarna men värmen ligger på topp. Har jobbat mycket xtra nu runt jul o nyår så det har varit full fräs både på jobbet o hemma för den delen med.

Skrållan har hunnit bliva 8 o en halv månader!!! oj va tiden går o hon har lärt sig en hel hög (väldigt stor hög ;) ) med nya saker. Hon vet var lampan är, hennes lilla guldfisk bor, ja hon pekar o visar när man frågar. Hon pussar om man säger: får mamma puss ( böta härliga kyssar med tunga hihhi), hon älskar dora the explorer o har en jätte fin fotölj som viks ut till en liten säng med dora på som hon busar o leker i, den fick hon av oss i julklapp bla. Pappa lärde henne klappa händer för ca 6 veckor sedan så de gör hon hela tiden. Hon säger aaaggguuu, vilket vi tror betyder -look, skriker små tjej skrik, står o går längs allt som går att hålla i o börjar nu även försöka hitta balansen utan stöd, hon gör prutt ljud med munnen så spott o saliv sprutar ut, hon har börjat kramas o vill mysa en hel del annnars är hon en hel ylle busunge o matt säger att hon brås på mig men ne tycker inte jag :P hihihih kommer nog bli ett riktigt litet busfrö, jätte naughty. Ja som ni ser så händer jätte mycket med henne, varje dag, hela tiden.

Julen har varitbra o fin, blev kanske inte riktigt som vi tänkt oss eftersom matts mormor fick en stroke den 23:e på kvällen o ligger på sjukhus nu. Hon e inte alls så bra med de går åt rätt håll verkar det som, väldigt sakta.
i tre hade de mysigt iaf, skypeade med mor, far o så med kära bror...ååå vad jag saknar er. Snart e mor o far här iaf...bara 2 veckor o 5 dagar kvar till som e här men bara 2 veckor o 3 dagar tills som åker från sverige.
Tillbaka till julen o vårt firande, som vi hade här hemma hos oss bara oss 3. Vi firade lite den 24:e som en lite svensk jul o mer den 25:e som en vanlig nyazeelänsk jul. Tomten kom med paket men kunde inte stanna, men han skypeade oss o vi fick se han när han var i sverige o pulsade runt i snön...ååå va jag saknar snö o kallt på julaftonen. Men vi hade det gott i solen o värmen o på kvällen blev det lite gott o blandat julbord med rödbets sallad, vörtbröd o jag gjorde turkey för första gången (ja jag har faktiskt börja äta kyckling o likanade nu) o turkey är verkligen något jag rekomenderar, guuuuu vad gott!!!! helt perfekt blev den, hoppas det inte var nybörjar tur för vi tänkt bjuda mammsen o pappsen på turkey när som kommer o jag vill ju ha den lika perfekt då. Självklart hade jag gjort pepparkakor o lussebullar oxå.
Några veckor innan jule tog vi julkort med tomten, lilla fisan tycket inte alls som tomten, ja han ser ju såååå läskig ut så mamma fick sitta med på kortet oxå.
Så de var våran jul.
Ny år så fixade vi barnvakt o ciara-lee ville sova över hos farmor så vi kunde luta oss tillbaka o bar slappna av o njuta av kvällen, så vi firade med Katarian (min svenska kompis) o hennes partner Jason o Katarinas bror som kommit över från sverige för att hälsa på o sendan ett annat par. Väldigt lugn kväll o vi käkade räkor o musslor. Trevligt hade vi hade vi iaf.


Ja vad har hänt annars då...Innan julen så var vi på thanksgiven party till våra amerikanska kompisar (de var där jag blev inspererat att laga turkey) de var indian o cowboy teama o var ett riktit wild wild west party, grymt kul hade vi de.

Jobbet rullar på bra o utav oss två som vill stanna o jobba kvar har dom frågat mig om jag vill stanna så de e grymt bra, halv tiden som jag har nu o vill för tillfället inte ha mer eftersom hel tidne blir alldeles för mycket för mig just nu, hinner lixom inte med min lilla skrålla då.

så det var väl allt för mig för denna gång, ska försöka att uppdaterar med text o lite bilder 1 gång i veckan (minimum) annars blir dte så mycket när man väl ska o så blir det ju lixåm inte en blogg annars änns det som.
god fortsättning på er där hemma o värm o krama om varandra där hemma i kylan.


Kommentarer
Postat av: rebecca

oj oj vad spännande o läsa kan inte förstå att tiden går så fort bara......Du behöver inte alls vara avis på vår snö o kyla här hemma, man vill ju knappt vara ute nu när det är -16 men visst är det fint. kul att dina förldrar kommer snart! längtar efter nästa uppdatering.10000 00000pussar och kramar på hela familjen

2010-01-03 @ 01:38:28
URL: http://metrobloggen.se/beccazin
Postat av: bror

Nu får du ta och tona ner victoria silvstedt syndromet och skriva kalkon ist för turky....älskar dig ändå kram

2010-01-03 @ 08:53:05
Postat av: caroline

but vad då da!! de heter ju turkey =P love u and miss u heaps.

2010-01-03 @ 09:08:20
URL: http://ccarolineee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0