så härligt så underbart

Mor o far kom fram i tid o tiden bara flyger iväg redan 2 veckor har gått så nu återstår bara 2 veckor innan dom flyger hem igen. Vi har haft det så bra o hunnit med en hel del o mycket mer.
Får bli en liten uppdatering o så kommer de bilder senare för nu e kl redan 11.20p.m o imon väntar 8 dagars holiday i husbil upp i norra Nya Zeland närmare bestämmt till The Bay of Island, gu så kul dte ska bli, mor, far, ciara-lee o jag....matt börjar jobba igen på måndag efetr 3 veckors härlig semester.
Så vad har vi hunnit med sedan dom annlänt:
Jo en dags tur till the smelly town Rotorua där vi såg geysrar som sprutar kok het vatten högt upp i luften, såg maori ritual dans uppträdande, helt grym alltså!!!
Sedan skulle vi alla 5 åka upp i Coromandel men lilla skrållan fick feber så jag o päronen åkte själva o det var väl kanske bäst så efetrsom mammma o pappa ville stanna o ta kort ungefär var rannan minut heheh ja nästan iaf. 2 dagras trip blev det för oss med massa fin utsikt, bad, walking o mys.
Sedan var det dags för min födelsedag, hade brak fest elelr ja skulle vara brak fest men vädret var inte det bästa så alla satt ute i våran carport men det gick det oxå o det blev riktigt skoj =D
Fick en jätte fin cykel av mamma o pappa med sadel för skrållan så hon kan åka med mamma, cykeln är champange färgade, såååå jätte fin o helt underbar att cykla på...nästan lika bra som sjösala cyklarna hemma :P. Matt betalade frisören o så fick jag lås till cykeln o skrållan hade valt ut o handlat en bra ryggsäck till mig som jag kan ha när jag cyklar till jobbet. Av vänner fick jag present kort på en skönhets salong, fina örhängen, en jätte fin ring, blommor, vin o annat fin dricka. Av svär päronen fick jag cykel hjälm, fin vas med glas hjärtan i o så lite annat smått o gått. Ja jag vet jag blev väldigt bortskämmd. Hade en helt underbar dag men det bästa är nog att mamma o pappa är här!!
Efter helgen så var jag tillbaka till jobbet 2 dagar sedan torsdag bar det av till Aotea som det så lätte o fint heter. De ligger på väst kusten o vi fick låna en stuga där av några bekanta. Spenderade nästan 3 dagar där o vi gick bla på en lite maori food festival. Men det blev även en hel det bada eftersom stugan ligger precis vid vattnet ca 5 meter. Men vi åkte även till en strand i byn som ligger bredvis där man kan grava ner sig o så kommer det het vatten fram så det blir som en lite spa pool, lite annorlunda men mysig.

Så nu idag lördag kom vi hem o packade upp o börja packa om för husbils semestern imorgon, det ska bli såååå kul o helt underbart.
puss o hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0