julgröt hemma kokt på NZ

Helgen är redan över, o de gick väldans fort! Lördagen så skulle jag o Matt åka till mount o ta en fika o sedan åka o hälsa på en kille på Matts jobb, Nathan o hans tjej som precis fått tvilling pojkar. Men ist så blev vi sittandes hemma utanför huset i 2 timmar med en bortsprungen hund som hade yrat runt utanför oss på våran gata alldeles ensam. Efter mycket om o men så kom någon o hämtade hunden, inte ägaren men nån som kunde ta hand om den tills ägaren ringde iaf.
Sen blev de bara så att vi åkte o köpte lite julprydnader o mat för bbq som vi skulle ha på kvällen.
Kvällen gjorde vi en stor stor bbq eftersom Shola o hans tjej Silvi lämna NZ på torsdag...De var en lugn o mycket trevlig kväll med mig, Matt, Eric, Juan-Pablo, Shola o Silvi. Började med mycket prat sedan mat o efter de blev de till att visa hur vi låg till röst messigt på sing star....de söng vi ända tills midnatt o så himla kul de e med sing star, vi gjorde olika lag o spelade hur många gånger som helst!! De e verkligen nått att rekommendera för er som aldrig provat!!
cheers!! yummy bbq dinner eric o matt sjunger mot varandra. vilka fina killar!!! =P uppladdning för SING STAR!!
Sen o lång kväll blev de för mig som normalt nu förtiden går till sängs 21-22 o inge senare än de!
Söndagen hade svärfar Michael lovat att ta mig till den stora hästhopp tävlingen som höll på hela helgen här i Tauranga. Så underbart att känna lukten av hästar o hästskit!!! de e sånt som rensar lungorna de...underbar lukt!!
Kul att bara sitta ner o titta även fats man hellre skulle ha suttit uppe på hästryggen i egen hög person.
De var inte nån små tävling heller, inge mindre än grand prix för ponny o kvalifisering för world cup, 1,60 cm för dom mer rutinerade ryttarna. Såg 10 utav Nya Zeelands bästa ryttar!!
full galopp o konsentration mot hindret
mur på 1,60cm innan kvalifiseringen till world cup började fick vi åskådare gå banan...för att verkligen se hur höt de är ryttarna ska hoppa vinnare i denna del tävling för kvalifisering till world cup va denna man...kommer inte ihåg riktigt vad han hette men men
Med en lätt solbränna men oxå väldigt nöjd med dagen åkte vi hem o jag gick o tog en powernapp i 3 o en halv timma (om de ens får kallas powernapp!?) för att sedan vakna upp o koka min alldeles egna tomtegröt!! här hemma på nz...mumms första gången jag någonsin har gjort de o den blir toppen bra!!! mumms mumms!!! sedan pratade jag o Matt med päronen o sedan tillbaka ï sängen för lite sömn igen. Helt slut av en lång men jätte rolig kväll, kvällen innan!

Kommentarer
Postat av: Bror

sluta skryta om bbq fester, här hemma får vi som bäst ha en glögg kväll. puss saknar dig sis

2008-12-08 @ 16:29:27
Postat av: Loti

ÅH va mys m hästisar!! :D

2008-12-08 @ 18:39:39
Postat av: Anonym

de tänker jag inte sluta med ..hahhahah...ni e välkommna på bbq hos mig i helgen om ni vill?? ;) love u brother

2008-12-08 @ 20:44:16
Postat av: Anonym

de tänker jag inte sluta med ..hahhahah...ni e välkommna på bbq hos mig i helgen om ni vill?? ;) love u brother

2008-12-08 @ 20:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0