julgransfnatt


  zeek ville oxa vara med o valja julgran  svarfar o zeek letar for fullt efter en fin gran
Nar solen o sommaren kommer hos oss, ja da kommer oxa julen snart o visst kanns de en aningens konstigt att inte ha en kall o vit jul men men ínte ska man klaga pa att man bytt vinterjackan till bikini o jag behover for ovrigt inte langre kopa nan tjock o klumpig vinterjacka nar vi har "vinter" for den delen heller, eftersom temperaturen inte sjuker mer an till runt 10 celsiuc . Iaf sa tog svarfar med mig o zeek ut pa sondags morgonen for att tagga en julgran som man sager, man aker till en slags julgrans odlig o gar ut bland julgranstraden o letar tills man hittat en fin o sa nar man gjort de sa tar man lappen som sitter pa granen (alla granar far ett eget reg.nr typ) o lanmar lappen til den som saljer garnarna o sa skriver dom pa lappen koparen namn o nr mm...sen nar man kanner att de e dax sa aker man bara o hamtar sin gran...
 ↓   varan gran heter AA4 o e skit snygg!   ↓


Vaxer inte julgranarna hemma i sverige mer nerat...eller iaf rak ut nastan??!! tycker dom ser lite annorlunda ut, men fina e dom!
de var inte bara vi som var ute efter xmas tree..dom har surskallarna oxa!

Igar kvall, lordag bjod jag hem 3 kompisar for en lite bbq (tyvarr jobbade 1) men jag, Juan-Pablo o Shola hade trevligt anda...silvia missade maten o lite sa men kom senare. Juan-Pablo ar fran Argentina o han larde jag kanna redan nere i Queenstown nar jag kom till nz, Shola jobbade pa backpackers dar jag bodde i ca 2 manader forra sommaren. ja ja jag traffade dom har 2 filurerna nar jag var en backpackers. Killarna hade olika kott varianter att grilla o jag korde med min lax som vanligt! Jag gjorde sallad o rostad potatis till o sedan en liten appelpaj till efterratt.yummy! Vi spelade lite guitarhero eftersom killarna alskar de, jag daremot har val aldrig varit natt for tv-spel men jag gjorde mitt basta o lite kul e det faktiskt...aven fast jag inte ens klara spela en hel lat.
Matt var ute med jobbet pa bowling ett litet tag en var snabbt tillbaka hem for att umgas med oss.
Killarna tittade aven litegrann pa rugby eftersom de var final i rugby leauge mellan NZ - Australien o NZ har aldrig vunnit en world cup forut..never ever...men nu sa vann dom!!! kanske ar lite blond svensk tur maskot fran gavle som hjalpte =)

Juan-Pablo diggar oxa med  Har spelar  mat! mat! matt lar killarna, haka, en traditionell stridsdans som nyazeelandarna alltid gor innan dom startar en rugby match

Kommentarer
Postat av: mamma o pappa

Pajen ser väldig smarrig ut den måste vi testa.

Ska bli kul att se julgranen klädd, bor Piff o Puff i den? Vad är det du odlar, pumpa?

Idag snöar det igen hoppas vi får en riktig vinter, i dagens Gefle Dagblad är det kort på Monica, Jarri o Vilda.

Ha det bra

puss o kram

mamma o pappa

2008-11-23 @ 10:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0