aventyr =) jippi

 
                                    

Min sota, gulliga matt kunde tyvarr inte folja med som sagt pa familjen symons o slakt fran australien som kom over for att halsa pa for 1 vecka. Sa jag fick sjalv folja med matts foraldrar, mamma donna, pappa michael o slakten over till nordons popularaste turist mal Rotorua...aven fast de luktar varre an skutskar, riktig mok eller snarare ruttet agg fran svavelhaltiga gaser som strommar ut fran stadens heta o varm kallor. I bilen pa vagen dit sa blev jag sangfagel for lilla nicholas, svenska barnsanger bla blinka lilla stjarna, immse vimmse spindel osv. sjalvklart blev de massa bus oxa hihihi kul kul, skrattade som aldrig forr.
Forsta stoppet en bit utanfor Rotorua med massa olika djur, far (sjalvklart), strutsar/emu (eller vad de nu va for natt) michael som alskar djur o dom verkar alska honom med korde jatte nara hagen dar strutsar/emuerna var o korde ner mitt fonster (satt i passagerar satet i fram) o korde sa nara att jag trodde dom dar jatte faglarna skulle sticka in huvudet o bita mig!!!!!!!!!!!! var sa radd att jag hoppade back i baksatet till michelles kna!! hahhahhaha  
du kunde oxa gora olika saker tex hoppa bungy (som jag har gjort med vill gora igen men kanske ingen bra idè nu...åka i 4hjulsjeep, flyga i nan slags flakt sa de kanns som du hoppar fallskarm o sa ja, rulla nerfor en backe i en stor stor genomskinlig boll...lat ju oxa jatte rolig o sag annu roligar ut men ingen bra idè heller for tillfallet. Akte vidare in till stan dar vi hoppa pa gondolen (lift) upp till toppe pa berget dar vi stannade for att ata lunch o titta pa den vackra utsikten. Maste ju oxa tillagga att vardet kunde inte vara sa mycket battre, soligt o jatte fint.
Jag o Michael var jatte sugna pa att aka luge (blaning mellan pulka o bobb som man kor sjalv) ner for berget men men de blev inget de helle..jajaj inte hange vi lapp for de inte. Akte sedan vidare till Te Puia dar man far se hur maorierna levde men oxa titta pa dom bubblande kallorna, mud pools, ga in i ett hus dar nagra kiwi faglar bor (sag dock ingen) o titta pa geysrar. Riktigt coolt va de o den stora geysern Pohutu som betyder stor splach som kan spruta ut vatten 30 meter upp i luften mitt framfor ogenen...stod inte alls langt ifran o man kan gar runt de o se fran olika hall (man ar dock ca 15-20 meter ifran sjalva halet vattnet kommer ut ifran) men aven fast man ar en lite bit ifran sa blev man skoblot hahah men de var bara skont eftersom de var en varm o fin dag.
Efter att hya gatt runt o tittat lite har o dar i parken sa sag jag o michelle att dom startade en maori show i na stora maori hus som vi gick forbi de tyckte vi lat som en jatte bra idè att ga in o kolla pa...synd bara att vi inte visste att man var tvungen att kopa biljetter pa ett annat stalle i parken sa de var bara att skippa.
Sedan var varan Rotoruadag avklarad! jag var ur trott, men de e ju inte sa konstigt nar man har en liten sot sak i magen som tar en massa energin fran en =)
Tack for en underbar dag!!

    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0