quick week

Oj en helvecka sedan jag skrev sist! Första advent är förbi o endast 2 veckor o 6 dagar kvar till jul o vädret blir bara varmare o varmare nu. Här firar dom inte advent men den e ju förbi för er där hemma. Känns ff konstigt att fira jul i sommarväder!! (o att fira jul på 25 december) man behöver inte bylta på sig vantar, mössa, stor tjock dunjacka o varma skor som i sverige. Föredrar nog att fira jul i vinter ändå, blir mer jul stämning lixom speciellt med snön! Även fast jag älskar sommaren o detta underbara väder har på nz....
Grannen har smyckat sitt hus med massa olika fina juldekorationer,  jätte fint att titta på o de lyser upp hela gatan!
Förra helgen var uber bra Jag, Matt o eric hade en dag i parken alldeles nedanör där vi bor, killarna spelade lite med rugby bollen medans jag solade. Sedan åkte vi över till mount beachen o hade bbq med mina vänner Shola, Silvi, Juan-Pablo o några andra kompisar till dom. En lugn men jätte trevlig kväll o god bbq.
Matts lilla syster Anouska  xaus hjalper oxå till att klä granen  Michael and Donna har plastgran i år, den blev fint smyckad med guld, koppar o metallic brun/bronch färer...mycket fin mix..I LIKE!


Efter helgen kom Anouska, Matts lille syster, hon pluggar på uni i Auckland o ska bli physioterapeft...Måndag o Tisdag åkte jag, hon o mamma Donna in till stan för att julshopa lite. På tisdag eftermiddag skulle jag o Anouska sätta upp deras julgran o de blev ett himla pyssel med en Donna sittandes i soffan för att syra o sälla som hon ville att granen skulle se ut hahhaha men fin blev den iaf. Här ställer dom fram julgranen tidigt, väldigt tidigt mot för vad vi gör hemma, för min familj har då aldrig satt upp den runt 1:a advent!?
 
Onsdag blev en hemma dag för mig inte mycket på schemat förutom städa huset o fixa i trädgården.
O så redan torsdag...igen..då åker jag o Donna som alltid till banken för att hon ska fixar bankning för deras företag o löner för dom som jobbar åt dom. Självklart ville hon åka förbi Farmers o fixa några ytterliggare julklappa....oj oj oj...hon e rolig hon..hahhahahha.
Eftermiddagen hade jag tid hos barnmorska för rutinkontroll eller vad man kallar de för. Ta blodtryck, lyssna på lilla snuttens hjärt ljud o lite sånt. Allt verkar gå bra där inne i min lilla mage =D
Äntligen fredag, idag har jag varit helt slut o trött, men de blev iaf en morgon promiss med min lilla håriga bebis zeek längs stranden som alla andra dagar denna vecka, känner mig så duktig. Sedan blev de mycket vila hela dagen kändes som jag hade varit uppe hela natten eller nått eftersom jag var så trött!! Höll mig iaf vaken till lite efter lunch för våra nya gardiner eller persien liknande (på engelska blinds) skulle komma o bli uppsatta. De ser så fint ut nu i hela huset, så jäkla frecht!! Ja ja lite annat hann jag med idag ändå, fixade lite ute i vårat grönsaksland o fick även lite silverbetor till middag som jag ångkokade tillsammans med morötter, zucchini o lite tofu, yummy yummy..
good night darlings!

Kommentarer
Postat av: Pappa Pelle

Skumt att klä julgran redan 1:adv. Annars ser den fin ut.Blir så avis när du skriver om sol och badoch att få vara på stranden. Ok.kanske inte på själva julafton. men annars oj oj oj.........

Love You! dad.

2008-12-06 @ 12:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0