GOD JUL!

Så då var de svensk jul =) Matt väkte mig kl 6 på morgonen så vi kunde öppna paket från mina päron o några till tillsammans på morgonen eftersom han jobbar idag. Fick även 1 av mina 6 klappar som jag får av Matt o de var ett parfym sett med deospray, lotion o parfym från Revlon som heter Love her Madly...hihi så passande julklapp från han! Matt fick en skit snygg vit keps från mig märke volcom, very nice.
Fick mina favvo string trosor (3pa)r av päronen från Gina. Matt fick Björn Borg kalsonger som han älskar...eller de skulle var kalsonger pappa hade vist köptfel o köpt trosor hahhahaha vi fick ett gått skratt iaf, vi tyckte dom såg lite korta ut för att vara kalsonger! hahhaha dagens bästa. Sedan fick vi baby kläder, jätte söta som de står: I Love Daddy o I Love Mummy =) kan ju hoppas på att hon gör de iaf =P med tillbehörande byxa o tights. Sedan fick vi jätte händiga o smarta brickor, så man lätt får med sig tallrik, bestick o glas vart man än vill sitta om man inte vill äta middag vi matbordet. Plattformen på brickan e som en rispse så den formar sig efter underlaget, super smart!! o skönt om man har brickan i knät!

Så igår lärde jag svärmor o Matts syster att baka pepparkakor på svenskt vis, they loved it!! Fick bättre betyg an NZ pepparkakor. Jag e så stolt över mig själv som gjorde degen från början för första gången alldeles själv...trodde de skulle vara svårare dock.
Matt fick med sig julgröt o lussebullar till jobbet o bjuda sina 3 närmsta kollegor igår, o samma där- they loved it!! super bra betyg för svensk julkok!!

Igår kväll eftermiddag efter allt pepparkaks bak åkte jag över till mt o sa hej till Jocko, min o Lottis gamla flatmate som är som en farfar/morfar eller nått liknade. Världens snällaste. Gav han lite fin öl, pepparkakor o lussebullar som en lite julklapp. Sedan skulle jag träffa Kelly en kompis som här jobbat o bott i mt ett tag men är från australien. Hon skulle lämna NZ idag för att åka hem o träffa hennes familj o alla andra som hon inte har träffat på över 3 år, så nog kan man säga att de var på tiden för henna att åka. Käkade mat p ett trevligt turkiskt kebab hak, pratade massor o sen blev de tt farväl..
Ja ja nu ska jag iaf börja städa o fixa inför ikväll så de e fin här hemma när vi får gäster senare.
puss puss på er alla o ha en riktigt go jul!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0